Övrigt

Köpinformation

Att bli kund hos Gotanet via vår hemsida ska vara enkelt och kännas tryggt från början till slut. Därför har vi samlat information om just detta här.

Beställning

Fyll i beställningsformuläret för den produkt du önskar.

Betalning

Varor och vissa tjänster kan du betala direkt via vår hemsida eller via faktura. När du väljer att betala direkt via vår hemsida fyller du i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. Har du fyllt i en e-postadress kommer ett kvitto och en orderbekräftelse skickas dit. Det visas också en bekräftelse på att betalningen är gjord direkt på webbsidan.

Abonnemang och tjänster som levereras vid ett senare tillfälle kan inte betalas direkt via vår hemsida utan faktureras separat. Du kan få faktura via post eller mail varje månad eller automatiskt betala fakturan via Autogiro.

Observera att det angivna priset inte inkluderar eventuella avgifter för hembesök av tekniker, installationsmateriel etc.

Leverans

För varor med fraktkostnad under 100 kronor bjuder vi på frakten. I övriga fall finns fraktkostnaden angiven tillsammans med priset på varan. För frakt till utlandet gäller ett annat pris. Vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post support@gotanet.se för prisuppgift till det land du önskar din vara fraktad.

Du får din leverans ca 8 dagar från att du skickat din beställning. När det gäller vissa tjänster kan leveranstiden uppgå till ca 14 dagar.

Ångerrätt

En affär på gotanet.se är inte avslutad förrän du godkänt de produkter och tjänster som du beställt.
Blir du inte nöjd går det bra att ångra sig.

Distans- och Hemförsäljningslagen ger dig som privatperson möjlighet att returnera eller byta köpt vara inom 14 dagar efter ankomstdatum. Ångerrätt gäller för dig som köpt din vara via gotanet.se eller kundtjänst.

Om du ångrar ditt köp skickar du tillbaka varan oanvänd och oskadd, inklusive alla tillbehör, i originalförpackningen tillsammans med följesedeln till:

Götalandsnätet AB
Box 912
461 29 Trollhättan

Du står själv för returkostnaden. Varken Gotanet eller Posten ansvarar för eventuell förlust av skickade brev. Vi rekommenderar därför att du skickar din försändelse som ett postpaket eller rekommenderat brev.

Din ångerrätt gäller inte om du påbörjat tjänsten eller om varan är skadad eller har kommit bort genom din vårdslöshet.

Följesedel med garantiuppgifter packas med i varje varuleverans. Spara alltid dessa handlingar. Kontakta oss genast om du upptäcker en transportskada. Kontakta oss också vid garantifel, reklamationer eller vid servicebehov.

Har du frågor om din reklamation kontakta vår kundtjänst på:
E-post: support@gotanet.se
Telefon: 0520-500 550

Köptrygghet

Vi vill att du ska vara nöjd med dina köp hos oss. Har vi på något sätt inte uppfyllt ett löfte, eller levererat en produkt som inte motsvarar dina förväntningar? Kontakta oss via e-post på support@gotanet.se

Avtal tecknade med Gotanet på gotanet.se lyder under Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen. Vid beställning av installationstekniker gäller konsumenttjänstlagen.

Se också lagen om elektronisk handel och andra lagar om informationssamhällets tjänster.

Gotanets behandling av personuppgifter sker i enlighet med vad som stadgas i personuppgiftslagen, kallad PUL i dagligt tal, och lagen om elektronisk kommunikation. Båda dessa lagar innehåller bestämmelser som syftar till att skydda privatpersoner mot att den personliga integriteten kränks när personuppgifter behandlas.

När det gäller sekretessen kring ditt köp gäller Gotanets sekretesspolicy. När du lämnar uppgifter om dig själv på gotanet.se används dessa bara internt. Inga uppgifter om dig kommer föras vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.

Kontakta oss
Stäng